1403-02-15 12:56
124
0
89860
پیشکسوت فرهنگی استان گلستان:

معلمان باعث شکل‌دهی دانش‌آموزان می‌شوند

پیشکسوت فرهنگی استان گلستان گفت: تأثیرگذاری معلمان در جامعه از طریق شکل‌دهی به افرادی با شخصیت قوی، کارآمد و مسئولیت‌پذیر، بسیار قابل مشاهده است.

محمود محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «گلستان ما» که به مناسبت هفته معلم انجام شد، گفت: معلم نه تنها دانش را منتقل می‌کند، بلکه در اثر یادگیری، کندوکاوی و رشد دانش‌آموزان نقش مهمی دارد. معلم به‌عنوان یک فرد تأثیرگذار در زندگی جوانان مسئولیت بالایی دارد که نه تنها به انتقال مفاهیم درسی می‌پردازد؛ بلکه از نظرهای اخلاقی، اجتماعی و عقایدی نیز راهنمایی می‌کند.

 وی با اشاره به ارزش و جایگاه معلمان، افزود: معلمان علاوه بر آموزش دانش‌آموزان از لحاظ روانی و اجتماعی نیز آنها را تقویت می‌کنند و ارزش‌هایی همچون احترام به دیگران، توانایی ارتباط برقرار کردن، تفکر انتقادی و همدلی از میان ارزش‌هایی هستند که معلمان به دانش‌آموزان انتقال می‌دهند و تأثیرگذاری معلمان در جامعه از طریق شکل‌دهی به افرادی با شخصیت قوی، کارآمد و مسئولیت‌پذیر، بسیار قابل مشاهده است. 

 محمدی پیشرفت روز افزون تکنولوژی را یکی از مهم‌ترین چالش‌های روبروی معلمان عنوان کرد و اظهار کرد: معلمان امروزی با چالش‌های فراوانی مواجه هستند که از جمله این چالش‌ها می‌توان به فناوری و تکنولوژی، تنوع فرهنگی دانش‌آموزان، نیاز به آموزش به‌روز اشاره کرد که از این بین مهم‌ترین چالش احتمالاً تطبیق با تغییرات سریع در جامعه و فناوری است. معلمان نیاز دارند که همواره خود را به‌روز کنند و روش‌های جدید آموزشی را ادغام کنند تا با نیازهای دانش‌آموزان مراقبت کنند.

 پیش‌کسوت فرهنگی در استان گلستان در پایان به‌عنوان سخن پایانی خود با جوانان جدیدی که پا به عرصه معلمی می‌گذارند گفت: به جوانانی که به‌عنوان معلم شروع به کار می‌کنند، پیشنهاد می‌کنم که به این مسیر باانگیزه، علاقه و ایمان پیش بروند. مهم‌ترین چیزی که یک معلم باید داشته باشد، علاقه به یادگیری و رشد است. همچنین، ایجاد ارتباط مثبت با دانش‌آموزان و پشتیبانی از آنها در طول مسیر حیاتی است. هر چقدر که معلم باانگیزه، انعطاف‌پذیر و پیگیر باشد، تأثیرگذاری و موفقیتش بیشتر خواهد بود.

 انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.